Datum objave: 13. 06. 2007.

Pretilost djece postaje globalni problem. Ispituju se različiti čimbenici rizika ove pojave, poduzimaju brojne preventivne mjere. Interesantno izvješće stiže od jedne neprofitne američke organizacije.

Naime, već je pokazano da su djeca koja veliki dio vremena provode ispred televizora češće pretila od djece koja to vrijeme utroše na druge aktivnosti. Uzrok, čini se, unatoč uvriježenom mišljenju, nije nedostatak tjelesne aktivnosti u tom periodu. Krivac su, kako se navodi u izvješću «Utjecaj medija na pretilost djece», TV reklame i drugi slični medijski oblikovatelji dječijih stavova.

U izvješću je revidirano više od 40 studija koje su se bavile proučavanjem utjecaja medija na porast stope pretilosti kod američke djece te izdvojila rezultate koji se podudaraju u većem broju studija.

Rezultati su suglasni da:

• Postoji veza između količine vremena provedenog ispred televizora i tjelesne mase djeteta

• Intervencije usmjerene na smanjenje količine vremena koje djeca provode ispred TV-a rezultiraju smanjenjem tjelesne mase djece u velikom broju slučajeva

• Izloženost djece reklamama prehrambenih proizvoda može utjecati na njihov odabir hrane

• Istraživači naglašavaju da, iako postoji više čimbenika koji su uzrok dječje pretilosti, utjecaj medija svakako nije zanemariv. Prema njihovom mišljenju, jednako kao što negativno utječu na porast pretilosti, mediji bi, pažljivim odabirom programa mogli pozitivno utjecati na smanjenje porasta pretilosti.

Svaki dodatni sat ispred TV-a znači i dodatnih 167 kalorija u danu

Istraživači sa Harvard School of Public Health te Children's Hospital u Bostonu uočili su da djeca koja provode više vremena ispred TV-a jedu više kaloričnije i nutritivno manje vrijedne hrane koja se često oglašava na televiziji.

Istraživanjem se nastojalo utvrditi može li se povećanje vremena provedenog ispred TV-a dovesti u vezu sa povećanjem unosa hrane koja se često reklamira na televiziji, kao i, može li se povećanje unosa reklamirane hrane povezati sa povećanjem ukupnog kalorijskog unosa.

Rezulati su pokazali da svaki dodatni sat proveden ispred televizora rezultira porastom ukupnog dnevnog kalorijskog unosa za otprilike 167 kalorija te porastom konzumacije hrane koja se reklamira na televiziji.

Tužba zbog TV reklama namijenjenih djeci

Udruge građana i roditelji tuže TV mrežu Nickelodeon i proizvođača žitarica za zajutrak Kellogg’s kako bi smanjili prikazivanje oglasa za hranu vrlo niske prehrambene vrijednosti namijenjenu najmlađima.

Tužitelji se pozivaju na nedavno izvješće o utjecaju marketinga na prehrambene navike djece koje je izdao Američki ‘Institute of Medicine’.

Roditelji se žale kako njihovi napori u poticanju poželjnog odabira namirnica kod djece postaju uzaludni zbog TV reklama koje daje Nickelodeon . Na novinskoj konferenciji organiziranoj u sklopu bostonske kampanje Commercial-Free Childhood najavljena je tužba kojem se želi postići zabrana reklama za hranu niske prehrambene vrijednosti kad je 15 % ili više gledateljstva mlađe od 8 godina.

Nickelodeon i Kellogg’s Co. se brane time što navodno sudjeluju u edukaciji javnosti o prehrani i zdravlju te da na roditeljima leži odgovornost da ugase televizor, kontroliraju odabir hrane svoje djece i potiču ih na bavljenje tjelesnom aktivnosti.

Dok se jede, TV mora biti ugašen!

Poznato je i da zajednički obiteljski obroci dobro utječu na prehrambene navike, da konzumiranje voća i povrća u djetinjstvu znači veću vjerojatnost konzumiranja voća i povrća tijekom adolescencije i odrasle dobi, a zna se i da gledanje televizije doprinosi gojaznosti djece.

A što ako bi zbrojili utjecaj gledanja TV-a i obiteljskog obroka? Što se tiče konzumiranja voća i povrća, čini se da bi zbroj bio jednak nuli! Istraživanje objavljeno u novom broju časopisa Journal of the American Dietetic Association pokazuje da je broj serviranja voća i povrća u prehrani djece mlađe od 4 godine veći što je veći broj obiteljskih večera tijekom tjedna, ali povoljan utjecaj se poništava ako je tijekom večere upaljen televizor!

Vitamini.hr

Pošalji prijatelju na email
Ključne riječi: debljina, djeca,

Komentari