TRAŽILICA
  BRZI LINKOVI  
Home O nama Kontakt Forum
 
 
NEWSCENTER
 
Hrana
O hrani
Hrana i zdravlje
Znanost na tanjuru
Proizvodi
Dodaci prehrani
O suplementima
Suplementi i zdravlje
Proizvodi
Pića
Voda
Voćni sokovi
Čajevi
Proizvodi
Oglasi
 
 
Sport i rekreacija
 
Kutak za mame i bebe
 
Poremećaj prehrane
 
Oglasi
  Početna > Savjetovalište
07.09.2011
Kako da se udebljam?
Pitanje: Imam 18 god., visok sam 180 cm i imam samo 61kg. Stvarno ne znam zašto jer nisam bolestan. Jedem normalno tj.u prosjeku viŠe od drugih iz obitelji.Uvijek kaad pojedem obrok za pol sata- sat vremena moram na wc i sve izađe van. Kako da se udebljam?

Odgovor: Što se tiče prehrane i želje za porastom tjelesne mase, možemo ti savjetovati sljedeće: dnevno unosi pet obroka, doručak, ručak i večera uz dva međuobroka. Namirnice koje unosiš u pojedinim obrocima mogu biti kaloričnije varijante (dnevno možeš unijeti do 3 000 kcal), no ipak ne pretjeruj sa fast food-om, prženim jelima, crvenim mesom i slatkišima. Tvoj metabolizam je vjerojatno «življi» nego u ostalih članova tvoje obitelji, a usput se nalaziš u periodu adolescencije kada je tvome tijelu potrebno nešto više enrgije, pa više i troši.

Nisi naveo svoje prehrambene navike, pa ti ne možemo precizno odgovoriti što bi trebao promijeniti u svojoj prehrani.

Evo nekoliko općih savjeta:
1. Obavezno doručkuj – mlijeko i mliječne proizvode, kruh obogaćen sjemenkama, šunku, sir, sirne namaze, maslac, voće i voćne sokove
2. Ručaj kuhani obrok s vrijednim proteinima porijeklom iz mesa ili ribe, te povrće. Koristi maslinovo ulje kad god je to moguće.
3. Večeraj obilno, ali ipak izbjegavaj fast food u večernjim satima.
4. Međuobroci su za tebe izrazito važni. Trebaš dati prednost sušenom voću poput grožđica, marelica, suhih smokava i šljiva, te orašastim plodovima – orasima, bademima, indijskim i brazilskim oraščićima, lješnjacima... Sladoled i energetske pločice su prihvatljivi međuobroci za tebe. Nemoj odbijati ni kolače, posebice voćne.
5. Odabiri punomasne varijante proizvoda – npr mlijeko, sir i vrhnje s višim postotkom masti.
6. Nipošto ne preskači obroke
7. Svojoj prehrani možeš dodati i nadomjesni obrok koji obično konzumiraju sportaši. Zovu se «weight gainer» ili sl., a sadrže uravnotežene omjere ugljikohidrata, proteina i masti kako bi pružili dodatne kalorije osobama koje žele povisiti svoju tjelesnu masu.

Savjetovalište Vitaminoteka

Najčitaniji članci
20.10.2014.
Ketogena dijeta za epilepsiju
16.10.2014.
Nudi li ekološko voće i povrće dodatne zdravstvene koristi?
20.10.2014.
Jedna jabuka dnevno – u borbi protiv pretilosti
17.10.2014.
Kulinarski majstori posjećuju američke škole
21.10.2014.
Otkriveni novi fenolni spojevi u ječmu i pivu
Vezani članci
24.10.2012.
Jesu li voćni sokovi dostojna zamjena za vodu?
09.10.2012.
Pomaže li zelena kava kod mršavljenja?
25.09.2012.
Što jesti kod endometrioze?
21.08.2012.
Kako izgubiti kilograme nakon poroda
21.06.2012.
Borba protiv celulita
(0) Komentiraj Ispiši Pošalji
Korisnici
Korisničko ime
Lozinka
Zaboravili ste lozinku >>
Registriraj se >>
 
INFO BOX
Impressum
Linkovi
Priznanja
Marketing
 
Forum
 
Recepti
 
Savjeti
 
Pitanja i odgovori
 
On-line ordinacija
 
Knjige
 
PARTNERI
PLIVAmed.net
Zdrava krava
MojDoktor.hr
Net.hr
Vaše zdravlje
Profil
Moderna vremena Info
Daosin.com
G.A.Z. d.o.o.
Poliderma
Zdravo mršavljenje
Sretno dijete
Nestlé Adriatic
www.dietpharm.hr
 
         
 
 
     
  Copyright © Vitaminoteka d.o.o. | Sva prava pridržana.