TRAŽILICA
  BRZI LINKOVI  
Home O nama Kontakt Forum
 
 
NEWSCENTER
 
Hrana
O hrani
Hrana i zdravlje
Znanost na tanjuru
Proizvodi
Dodaci prehrani
O suplementima
Suplementi i zdravlje
Proizvodi
Pića
Voda
Voćni sokovi
Čajevi
Proizvodi
Oglasi
 
 
Sport i rekreacija
 
Poremećaj prehrane
 
Oglasi
  Početna > Savjetovalište
16.03.2011
Što jesti kada je kolesterol u krvi povišen?
Pitanje: Koje namirnice smijem, a koje ne smijem konzumirati ako me muči slijedeće:
1.pretilost (172cm,96kg)
2.kolesterol (6,4);LDL 4,7
3.suvišak kalija (nešto malo iznad granične vrijednosti)
4.tlak 122/88;puls70 (do prije godinu dana tlak160/110 i terapija Ormidolom 25)?

Znam,potrebna fizička aktivnost i smanjiti unos živ.masnoća.
Hvala!

Odgovor: Budući da je prekomjeran broj kilograma u izravnoj vezi s povećanim rizikom od bolesti srca, prvi korak je gubitak suvišnih kilograma. Brojne studije ukazuju da se pretilost i prekomjerna tjelesna masa mogu dovesti u vezu sa povećanim rizikom od porasta razine triglicerida i kolesterola. Gubitak suvišnih kilograma može rezultirati popravljanjem lipidnog profila.

Kako bi se uspješno mršavjelo poželjno je konzumiranje više manjih obroka. Unos hrane trebalo bi raspodijeliti u najmanje 3 ili idealno 5 obroka dnevno.

Mlijeko i mliječne proizvode treba birati sa smanjenim udjelom masnoće i izbjegavati konzumiranje punomasnih sireva (45% m.m.). Prilikom konzumiranja mesa treba ukloniti sve vidljive masnoće, jer meso ionako sadrži dovoljnu količinu masnoća ugrađenih u njegovu strukturu.

Kod povišenog kolesterola specifično treba još pripaziti na unos namirnica životinjskog podrijetla čija je stanična membrana bogat izvor kolesterola. Primjer toga su muzgavci, lignje, hobotnice, školjke i rakovi, te koža riba i peradi. Također žumanjak jajeta je iznimno bogat kolesterolom dok je bjelanjak u potpunosti siguran budući da sadrži samo proteinski dio. Iznutrice kao što su jetrica, mozak i želudac također su bogate kolesterolom i valja ih izbjegavati.

Namirnice koje su poželjne u svakodnevnoj prehrani uključuju cjelovite žitarice i proizvode od cijelog zrna žita, zatim voće i povrće, mahunarke, plavu ribu, a u manjim količinama i orašasto voće te sjemenke osobito sjemenke lana.

Hranu valja pripremati korištenjem biljnih ulja; maslinovog, suncokretovog, bućinog, sezamovog, repičinog te smanjiti unos maslaca i vrhnja koji su uz bogatstvo zasićenih masnih kiselina bogati i kolesterolom.

Kao izvor kvalitetnih bjelančevina preporuča se perad ( s koje je uklonjena kožica), riba, divljač i krto meso te nemasni sir (npr. svježi kravlji sir).

Savjetovalište Vitaminoteka

Najčitaniji članci
20.03.2017.
Masnim kiselinama oraha do bolje kvalitete sperme
22.03.2017.
Proizvodi od soje i karcinom
21.03.2017.
Borovnice mogu poboljšati pamćenje kod starije populacije
23.03.2017.
Hedonisti najčešće vjeruju marketinškim trikovima
24.03.2017.
Prebiotici protiv astme izazvane naporom
Vezani članci
01.03.2017.
Vučjim trnom protiv kolesterola
30.01.2017.
Klice crvenog kupusa smanjuju loš kolesterol
12.01.2017.
Borovnice i poželjna razina kolesterola u krvi
24.11.2016.
Vodi li visoki kolesterol do osteoartritisa?
26.07.2016.
Treba li biti natašte prije provjere razine kolesterola?
(0) Komentiraj Ispiši Pošalji
Korisnici
Korisničko ime
Lozinka
Zaboravili ste lozinku >>
Registriraj se >>
 
INFO BOX
Impressum
Linkovi
Priznanja
Marketing
 
Forum
 
Recepti
 
Savjeti
 
Pitanja i odgovori
 
On-line ordinacija
 
Knjige
 
PARTNERI
PLIVAmed.net
Zdrava krava
MojDoktor.hr
Net.hr
Vaše zdravlje
Profil
Moderna vremena Info
Daosin.com
G.A.Z. d.o.o.
Poliderma
Zdravo mršavljenje
Sretno dijete
Nestlé Adriatic
www.dietpharm.hr
 
         
 
 
     
  Copyright © Vitaminoteka d.o.o. | Sva prava pridržana.