TRAŽILICA
  BRZI LINKOVI  
Home O nama Kontakt Forum
 
 
NEWSCENTER
 
Hrana
O hrani
Hrana i zdravlje
Znanost na tanjuru
Proizvodi
Dodaci prehrani
O suplementima
Suplementi i zdravlje
Proizvodi
Pića
Voda
Voćni sokovi
Čajevi
Proizvodi
Oglasi
 
 
Sport i rekreacija
 
Poremećaj prehrane
 
Oglasi
  Početna > Savjetovalište
16.03.2011
Što jesti kada je kolesterol u krvi povišen?
Pitanje: Koje namirnice smijem, a koje ne smijem konzumirati ako me muči slijedeće:
1.pretilost (172cm,96kg)
2.kolesterol (6,4);LDL 4,7
3.suvišak kalija (nešto malo iznad granične vrijednosti)
4.tlak 122/88;puls70 (do prije godinu dana tlak160/110 i terapija Ormidolom 25)?

Znam,potrebna fizička aktivnost i smanjiti unos živ.masnoća.
Hvala!

Odgovor: Budući da je prekomjeran broj kilograma u izravnoj vezi s povećanim rizikom od bolesti srca, prvi korak je gubitak suvišnih kilograma. Brojne studije ukazuju da se pretilost i prekomjerna tjelesna masa mogu dovesti u vezu sa povećanim rizikom od porasta razine triglicerida i kolesterola. Gubitak suvišnih kilograma može rezultirati popravljanjem lipidnog profila.

Kako bi se uspješno mršavjelo poželjno je konzumiranje više manjih obroka. Unos hrane trebalo bi raspodijeliti u najmanje 3 ili idealno 5 obroka dnevno.

Mlijeko i mliječne proizvode treba birati sa smanjenim udjelom masnoće i izbjegavati konzumiranje punomasnih sireva (45% m.m.). Prilikom konzumiranja mesa treba ukloniti sve vidljive masnoće, jer meso ionako sadrži dovoljnu količinu masnoća ugrađenih u njegovu strukturu.

Kod povišenog kolesterola specifično treba još pripaziti na unos namirnica životinjskog podrijetla čija je stanična membrana bogat izvor kolesterola. Primjer toga su muzgavci, lignje, hobotnice, školjke i rakovi, te koža riba i peradi. Također žumanjak jajeta je iznimno bogat kolesterolom dok je bjelanjak u potpunosti siguran budući da sadrži samo proteinski dio. Iznutrice kao što su jetrica, mozak i želudac također su bogate kolesterolom i valja ih izbjegavati.

Namirnice koje su poželjne u svakodnevnoj prehrani uključuju cjelovite žitarice i proizvode od cijelog zrna žita, zatim voće i povrće, mahunarke, plavu ribu, a u manjim količinama i orašasto voće te sjemenke osobito sjemenke lana.

Hranu valja pripremati korištenjem biljnih ulja; maslinovog, suncokretovog, bućinog, sezamovog, repičinog te smanjiti unos maslaca i vrhnja koji su uz bogatstvo zasićenih masnih kiselina bogati i kolesterolom.

Kao izvor kvalitetnih bjelančevina preporuča se perad ( s koje je uklonjena kožica), riba, divljač i krto meso te nemasni sir (npr. svježi kravlji sir).

Savjetovalište Vitaminoteka

Najčitaniji članci
18.09.2017.
NAJAVLJUJEMO stručno - znanstveni skup Majka i dijete 2017.
18.09.2017.
Sok od nara pomaže u oporavku nakon intenzivnog treninga
22.09.2017.
Bademi važni za razinu kolesterola i zdravlje srca
19.09.2017.
Magnezij u funkciji smanjenja krvnog tlaka
21.09.2017.
Hrana bogata jodom u trudnoći
Vezani članci
22.09.2017.
Bademi važni za razinu kolesterola i zdravlje srca
15.09.2017.
Razina staničnog kalcija i proizvodnja kolesterola
10.04.2017.
Novi pristup liječenju kolesterolskih žučnih kamenaca
03.04.2017.
Koncentrirano voće i povrće smanjuje kolesterol i upalu
01.03.2017.
Vučjim trnom protiv kolesterola
(0) Komentiraj Ispiši Pošalji
Korisnici
Korisničko ime
Lozinka
Zaboravili ste lozinku >>
Registriraj se >>
 
INFO BOX
Impressum
Linkovi
Priznanja
Marketing
 
Forum
 
Recepti
 
Savjeti
 
Pitanja i odgovori
 
On-line ordinacija
 
Knjige
 
PARTNERI
PLIVAmed.net
Zdrava krava
MojDoktor.hr
Net.hr
Vaše zdravlje
Profil
Moderna vremena Info
Daosin.com
G.A.Z. d.o.o.
Poliderma
Zdravo mršavljenje
Sretno dijete
Nestlé Adriatic
www.dietpharm.hr
 
         
 
 
     
  Copyright © Vitaminoteka d.o.o. | Sva prava pridržana.