|
|
|
|
|
Zdravom prehranom protiv metaboličkog sindroma
Osobe s metaboličkim sindromom imaju veće izglede za nestanak faktora rizika za bolesti srca, moždani udar i dijabetes tipa 2 ako se pridržavaju zdravog režima prehrane.
Istraživači s University Collegea u Londonu napominju kako je ključna činjenica da presudnu ulogu ima ukupan način prehrane, a ne samo pojedine komponente prehrane.
Metabolički sindrom se odnosi na prisutnost barem 3 od faktora rizika kao što su pretjerana prisutnost masnog tkiva oko abdomena, povišena koncentracija triglicerida u krvi, smanjena koncentracija tzv. dobrog kolesterola (HDL) u krvi, povišeni krvni tlak i povišena prisutnost šećera u krvi.
Osobe s metaboličkim sindromom imaju dvostruko veće izglede za razvoj bolesti srca te 5 puta veće izglede za dijabetes tipa 2.
U novoj studiji je utvrđeno kako prehrana sastavljena od proizvoda od integralnog zrna, velikih količina voća i povrća, soje i bijelog mesa (umjesto crvenog mesa) kod oba spola tijekom promatranih 5 godina dovodi do značajnog smanjenja rizika obolijevanja od ovih kroničnih bolesti.
Ispitanici koji su se najviše pridržavali ovakvih prehrambenih preporuka su imali 2-3 puta veće izglede za nestanak simptoma povezanih s metaboličkim sindromom, objavio je časopis Diabetes Care.
PLIVAzdravlje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
Forum
|
 |
|
|
|
Recepti
|
 |
|
|
|
Savjeti
|
 |
|
|
|
Pitanja i odgovori
|
 |
|
|
|
On-line ordinacija
|
 |
|
|
|
Knjige
|
 |
|
|
|
|
|
|