TRAŽILICA
  BRZI LINKOVI  
Home O nama Kontakt Forum
 
 
NEWSCENTER
 
Hrana
O hrani
Hrana i zdravlje
Znanost na tanjuru
Proizvodi
Dodaci prehrani
O suplementima
Suplementi i zdravlje
Proizvodi
Pića
Voda
Voćni sokovi
Čajevi
Proizvodi
 
Sport i rekreacija
 
Kutak za mame i bebe
 
Poremećaj prehrane
 
Oglasi
  Početna
01.07.2010
Mediteranska prehrana utječe na gene
Opće je poznato kako su maslinovo ulje i mediteranska prehrana povezani s nižim rizikom od kardiovaskularnih bolesti, ali novo istraživanje nudi objašnjenje i na koji način.

Španjolski znanstvenici su otkrili kako hrana utječe na gene koji se povezuju s procesima ateroskleroze. U istraživanju su sudjelovale 3 skupine dobrovoljaca. Prva je skupina konzumirala tradicionalnu mediteransku prehranu koja je uključivala unos ekstra djevičanskog maslinovog ulja bogatog polifenolima. Druga se skupina pridržavala mediteranskog načina prehrane, ali je unosila maslinovo ulje siromašno polifenolima. Posljednja skupina ispitanika se pridržavala svog uobičajenog režima prehrane.

Nakon tri mjeseca, znanstvenici su kod prve skupine ispitanika zabilježili smanjenu ekspresiju gena povezanih s aterosklerozom s time da su polifenoli iz maslinovog ulja ostvarili značajan učinak na regulaciju tih gena. Istraživanje je također utvrdilo kako mediteranska prehrana u kombinaciji s ekstra djevičanskim maslinovim uljem može spriječiti oksidaciju lipida i DNK zatim pozitivno djelovati na stanje rezistencije na inzulin, upale, karcinogeneze te sudjelovati u supresiji tumora.

Rezultati dobiveni ovim istraživanjem pokazuju kako mediteranska prehrana i maslinovo ulje utječu na ljudski organizam značajno više nego što se to dosada mislilo, dodali su autori studije.

Izvor: FASEB Journal

Najčitaniji članci
07.02.2012.
Biometeorološka prognoza
06.02.2012.
Jelovnik u jaslicama
06.02.2012.
Antikarcinogena svojstva ekstrakta sjemenki grožđa
07.02.2012.
Oprezno sa špekom
08.02.2012.
Kofein utječe na razine estrogena
Vezani članci
17.03.2011.
Mediteranska prehrana još jednom na pobjedničkom tronu
14.03.2011.
Studija potvrđuje pozitivan efekt mediteranske prehrane
13.01.2011.
Mediteranska prehrana usporava gubitak pamćenja
11.01.2011.
Koenzim Q10 u kombinaciji s mediteranskom prehranom blagotvoran je za starije osobe
06.11.2010.
Mediteranska prehrana za lakšu kontrolu tjelesne mase
(0) Komentiraj Ispiši Pošalji
Korisnici
Korisničko ime
Lozinka
Zaboravili ste lozinku >>
Registriraj se >>
 
INFO BOX
Impressum
Linkovi
Priznanja
Marketing
 
Forum
 
Recepti
 
Savjeti
 
Pitanja i odgovori
 
On-line ordinacija
 
Knjige
 
PARTNERI
PLIVAmed.net
Zdrava krava
MojDoktor.hr
Net.hr
Vaše zdravlje
Profil
Moderna vremena Info
Daosin.com
G.A.Z. d.o.o.
Poliderma
Zdravo mršavljenje
Sretno dijete
Nestlé Adriatic
www.dietpharm.hr
 
         
 
 
     
  Copyright © Vitaminoteka d.o.o. | Sva prava pridržana.