|
|
|
|
|
Folat i vitamin B6 smanjuju rizik od kardiovaskularnih bolesti
Časopis Stroke je objavio studiju koja pokazuje kako visoki unos folata i vitamina B6 prehranom, u usporedbi s niskim unosom, smanjuje rizik smrtnosti od moždanog udara i kardiovaskularnih bolesti kod žena, dok kod muškaraca može smanjiti rizik od otkazivanja srca.
Istraživanje japanskih znanstvenika nije uspjelo dovesti u vezu visok unos vitamina B12 i smanjeni rizik od smrtnosti.
U studiji je sudjelovao veliki broj ispitanika, a istraživanje je trajalo oko 14 godina.
Vjeruje se kako visok unos folata i vitamina B6 smanjuje razinu homocisteina u krvi čija se visoka razina smatra rizičnim čimbenikom za razvoj kardiovaskularnih bolesti te na taj način djeluju protektivno, tvrde autori.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
Forum
|
 |
|
|
|
Recepti
|
 |
|
|
|
Savjeti
|
 |
|
|
|
Pitanja i odgovori
|
 |
|
|
|
On-line ordinacija
|
 |
|
|
|
Knjige
|
 |
|
|
|
|
|
|