TRAŽILICA
  BRZI LINKOVI  
Home O nama Kontakt Forum
 
 
NEWSCENTER
 
Hrana
O hrani
Hrana i zdravlje
Znanost na tanjuru
Proizvodi
Dodaci prehrani
O suplementima
Suplementi i zdravlje
Proizvodi
Pića
Voda
Voćni sokovi
Čajevi
Proizvodi
 
Sport i rekreacija
 
Kutak za mame i bebe
 
Poremećaj prehrane
 
Oglasi
  Početna > U fokusu
08.03.2010
Predstavljaju li kasnovečernji obroci prijetnju liniji?
Teorije o lakšem postizanju ili održanju idealne tjelesne mase su uvijek popularne. U vječitoj potrazi za idealnim proporcijama mnoštvo je duboko ukorijenjenih zabluda, ali i neospornih činjenica. Jedna od svevremenskih tema rasprava je i vjerovanje da kasni obroci dovode do gomilanja suvišnih kilograma. No, ova teza nije samo popularna među običnim ljudima, već i nepresušni izvor zanimanja i istraživanja znastvene zajednice.

Riječ znanosti
„Vitka linija nije samo rezultat onoga što jedete, već i vremena kada jedete.“ Barem tako tvrde autori nedavno objavljene studije u stručnom časopisu Obesity koja je poljulala mnoge stavove. Znanstvenici su, naime, testiranjima na miševima utvrdili kako unos hrane u neuobičajno doba dana (kasnovečerenji obroci) udvostručuje tempo povećanja tjelesne mase u usporedbi s ranim večerama i to bez obzira na količinu konzumirane hrane i tjelesnu aktivnost. Autori studije rezultate objašnjavaju tzv. „unutarnjim satom“ kojeg posjeduje svatko od nas i koji određuje vrijeme buđenja i spavanja, a na isti način rukovodi i metabolizmom. Drugim riječima, jedenjem u „krivo vrijeme“ metabolizam će poticati pohranjivanje energije umjesto potrošnje i obrnuto.

Teorija o „unutrašnjem satu“ ima mnogo poklonika, ali i živućih dokaza koji ju osporavaju. Dobar primjer su stanovnici Španjolske u čijoj su kulturi kasne večere pravilo, međutim stopa pretilosti nije ništa viša negoli u zemljama gdje se ranije večera. Odličan primjer pružaju i muslimani tijekom Ramazana kada poste od izlaska do zalaska sunca da bi gladovanje nadoknadili tijekom noći. Studija provedena na Hashemite Universityju u Jordanu pokazala je da žene tijekom Ramazana čak gube na tjelesnoj masi, opovrgavajući time teoriju „unutrašnjeg sata“.
U prilog tome govori i studija provedena na rhesus majmunima, koji se inače smatraju odličnim modelom za proučavanje debljine na primatima. Rezultati studije pokazali su da večernji obroci ne potiču debljanje ništa više od obroka tijekom dana.

Konačna presuda
Znanstvenici sa University at Al Paso u Teksasu su proučavali prehrambene navike 867 ispitanika. Pokazalo se da, u pravilu, osobe koje više jedu ujutro sveukupno unose manje kalorija u usporedbi sa osobama koje više jedu u drugoj polovici dana te posljedično unose i više hrane. I u tome leži ključ! Tipično, osobe koje jedu kasno ne preskaču večeru već grickaju razne grickalice i junk food uz televiziju nakupljajući suvišne kalorije i kilograme.

Dakle, važna je ukupna količina i vrsta hrane koja se jede, a ne vrijeme kada se jede. Tajna kontroliranja tjelesne mase se uvijek svodi na isto: ako se unosi više kalorija nego što se potroši, kilogrami se gomilaju. Stoga je za vitku liniju najpametnije planiranje večernjih obroka temeljiti u skladu s cjelodnevnom prehranom.

Dipl.ing. Sandra Krstev Barać

Najčitaniji članci
07.02.2012.
Biometeorološka prognoza
06.02.2012.
Jelovnik u jaslicama
07.02.2012.
Oprezno sa špekom
06.02.2012.
Antikarcinogena svojstva ekstrakta sjemenki grožđa
08.02.2012.
Kofein utječe na razine estrogena
Vezani članci
18.01.2012.
Najbolje dijete za 2012.
17.01.2012.
Kako pravilno držati dijetu
11.01.2012.
Za vitku liniju nije dovoljno samo voće i povrće
05.01.2012.
Upornost je ključna za uspješnu dijetu
02.01.2012.
Čokoladne zamjene za obrok kao pomoć u mršavljenju
(0) Komentiraj Ispiši Pošalji
Korisnici
Korisničko ime
Lozinka
Zaboravili ste lozinku >>
Registriraj se >>
 
INFO BOX
Impressum
Linkovi
Priznanja
Marketing
 
Forum
 
Recepti
 
Savjeti
 
Pitanja i odgovori
 
On-line ordinacija
 
Knjige
 
PARTNERI
PLIVAmed.net
Zdrava krava
MojDoktor.hr
Net.hr
Vaše zdravlje
Profil
Moderna vremena Info
Daosin.com
G.A.Z. d.o.o.
Poliderma
Zdravo mršavljenje
Sretno dijete
Nestlé Adriatic
www.dietpharm.hr
 
         
 
 
     
  Copyright © Vitaminoteka d.o.o. | Sva prava pridržana.