TRAŽILICA
  BRZI LINKOVI  
Home O nama Kontakt Forum
 
 
NEWSCENTER
 
Hrana
O hrani
Hrana i zdravlje
Znanost na tanjuru
Proizvodi
Dodaci prehrani
O suplementima
Suplementi i zdravlje
Proizvodi
Pića
Voda
Voćni sokovi
Čajevi
Proizvodi
Oglasi
 
 
Sport i rekreacija
 
Kutak za mame i bebe
 
Poremećaj prehrane
 
Oglasi
  Početna > U fokusu
28.12.2009
Kako do lijepe kože, sjajne kose i čvrstih noktiju
Bezbroj puta ponovljena izreka «Ljepota dolazi iznutra» uvelike se odnosi upravo na hranu koju unosimo u svoj organizam. Brižno odabrane namirnice i obilje tekućine preduvjet su zdravlja i ljepote. Zdrava kosa, nokti i koža te lijep osmjeh prvi su vanjski znaci ljepote, ali i pokazatelj naših prehrambenih navika. Pravilnom prehranom koju karakterizira bogatstvo nutrijenata, posebice vitamina, minerala, biljnih kemikalija i pravilan odabir masnoća, možemo učiniti mnogo za prvi dojam koji ostavljamo na druge - svoj vanjski izgled.

Pravilna prehrana na prvome mjestu
Koža je naš najveći tjelesni organ. Štiti nas od utjecaja iz okoliša, a nerijetko je ogledalo našega zdravlja i prehrane. Stoga nas koža može odati. Suha, izborana i beživotna koža i kosa često su znak neadekvatne prehrane i možda još češće neadekvatno isplanirane redukcijske dijete.

Obilje tekućine, svježeg voća i povrća, mliječnih proizvoda s niskim udjelom masti, cjelovitih žitarica, ribe, posnog mesa te brižno odabranih izvora masnoća formula su za održanje zdravlja i ljepote. Prehrana bogata prehrambenim vlakanima pomaže bolju pokretljivost crijeva i detoksikaciju organizma, spriječava akumulaciju toksina u tkivima te održava kožu lijepom i zdravom.

Voda je medij koji igra ključnu ulogu u oslobađanju od otrova te je preporuka da dnevno treba popiti 8 čaša vode. Alkohol, kofein te druge stimulanse i otrove treba izbjegavati, a tijelo valja osnažiti svakodnevnom tjelovježbom.
Dodaci prehrani kao korisna pomoć
Nutritivna terapija, ili unutarnja njega kože, podrazumijeva uzimanje dodataka prehrani koji će iznutra poboljšati zdravlje i izgled kože. Kako bi koža, kosa i nokti bili zdravi i lijepi, važan dio treba činiti unutarnja njega.

Vitamini i minerali, bez izuzetka, esencijalni su kako za zdrav život uopće, tako i za zdravlje kože. Ipak nekoliko vitamina i minerala koriste se više od ostalih u programima njege kože.

Vitamini B skupine neophodni su za održavanje zdrave kože, kose i noktiju. Oni će, uz proteine kao potporu, pomoći koži da postane sjajnija i elastičnija, noktima da budu čvršći i kosi da bude mekša i svilenkastija. Studije su pokazale da je čak 40% slučajeva dermatitisa rezultat nedostatnog unosa vitamina B skupine prehranom. Izbjegavanjem deficita vitamina B skupine možemo značajno odgoditi slab rast i sijeđenje kose, sušenje, crvenilo i iritaciju kože, ispucale usne i pojavu ranica na rubovima usta i oko nosa te lomljenje noktiju.

Antioksidansi (beta karoten, vitamin C, E, selen) osiguravaju zaštitu od slobodnih radikala i smatra se da mogu usporiti proces starenja. Znanstvene studije sustavno pokazuju da pravilan unos antioksidansa koji djeluju sinergijski u velikoj mjeri osigurava zdravu dermu i epidermu. Vitamin A vrlo je važan za zdravlje kože. Održava epitelno tkivo zdravim, a nedostatak može izazvati sušenje i ljuštenje kože. Učestalo se koristi u terpiji kože zahvaćene aknama. Vitamin C igra ključnu ulogu u formiranju kolagena (vezivnog tkiva) koji je neophodan za zdravu kožu. Dio je antioksidativnog "tria" (uz vitamin E i beta karoten) koji štiti kožu od štetnih utjecaja slobodnih radikala, za koje se zna da oštećuju stanice kože. Važan je kod zacjeljivanja rana i ožiljaka te revitalizira kožu. Vitamin E je snažan antioksidans, štiti kožu od štetnih oštećenja uzrokovanjih djeovanjem slobodnih radikala. Spriječava oštećenja kože i ujedno jača imuno sustav.
Dragocjene masti
Nedostatak esencijalnih masnih kiselina i vitamina E u prehrani zasigurno će se ogledati na koži, kosi i noktima. Stoga je konzumacija ribe, orašastih plodova, sjemenki i drugih vrijednih izvora masti, poput maslinovog ulja, neobično važna. Dragocjene omega-3, omega-6 i omega-9 možemo unositi i putem dodataka prehrani, a kada birate dodatak prehrani, na deklaraciji provjerite sadrži li EPA, DHA i GLA – masne kiseline od iznimne važnosti za zdravlje. U proizvodima namijenjenim unutranjoj njezi kože nalazi se i maslinovo ulje, bogat izvor vrijednih antioksidansa i omega-9 masnih kiselina koje se tradicionalno povezuje s njegom i zaštitom kose i kože. I moderna istraživanja ukazala su na brojne povoljne učinke maslinovog ulja na kožu.

Ulje noćurka i ulje boražine izvrsni su izvori gama-linolenske masne kiseline (GLA) koja se često koristi za tretiranje kožnih poremećaja jer posjeduje protuupalno djelovanje.

Aminokiseline
L-cistein i l-metionin su aminokiseline koje sadrže sumpor. Cistein nije esencijalna aminokiselina što znači da se može sintetizirati u organizmu, dok je metionin esencijalna aminokiselina što znači da je moramo unositi hranom. Obje imaju iznimno važnu ulogu u antioksidativnoj zaštiti organizma te održanju zdrave kože, kose i noktiju.

Što ako je problem...
Suha koža
Suha koža može biti znak nedostatka vitamina B i A te esencijalnih masnih kiselina i aminokiselina koje sadrže sumpor (cistein, metionin). Prehrana koja uključuje veće količine svježeg povrća, voća (posebice žuto i narančasto koje sadrži sumpor), sjemenki i orašastih plodova dobar je izbor za osobe sa suhom kožom. Vrlo je važno unositi dovoljne količne tekućine te izbjegavati alkohol, kofein, kao i ostale tvari koje imaju diuretičko djelovanje te tako mogu uzrokovati gubitak vode i esencijalnih minerala.

Lomljivi i nokti
Pojava lomljivih noktiju koji lako pucaju, oštećuju se i listaju problem je s kojim se bore mnoge žene. Iako ova pojava može biti nasljedna, adekvatna prehrana zasigurno može ublažiti ovaj problem. Nutrijenti koji su važni za čvrste nokte su primarno vitamini B kompleksa, posebice biotin te vitamini A i C, te kalcij i željezo. Pojava bijelih točkica na noktima može biti znak nedostatka cinka u organizmu, a nokti konkavnog izgleda s uzdužnim prugama mogu ukazivati na anemiju. Hrana bogata vitaminima B kompleksa poput pivskog kvasca, žitarica, jetre, mliječnih proizvoda korisna je za jačanje noktiju, a nije naodmet ni posezanje za suplementom B kompleksa s visokim udjelom biotina.

Slaba kosa
Nutrijenti odgovorni za lijepu i zdravu kosu su esencijalne masne kiselime, posebice omega-3, vitamini B6, B12 i folna kiselina te proteini u adekvatnim količinama. Alga spirulina dobar je izvor vitamina B kompleksa, minerala i aminokiselina te se stoga često nalazi u pripravcima usmjerenim na zdravlje kože, kose i noktiju.

Dr.sc. Darija Vranešić Bender

Tekst objavljen u časopisu Formasana studeni/prosinac 2009.

Najčitaniji članci
22.12.2014.
Blagdanski stol za dojilje
16.12.2014.
Pomaže li soja kod valunga?
16.12.2014.
Oblik vitamina B3 može prevenirati karcinom jetre
18.12.2014.
Dodaci folne kiseline i porođajna masa novorođenčadi
19.12.2014.
Kada su ljudi počeli konzumirati mlijeko?
Vezani članci
29.04.2013.
Nahranite kožu iznutra
30.03.2012.
Psorijaza kao posljedica nedostatka vitamina D?
22.03.2012.
Lijepi uz pravilnu prehranu
04.04.2011.
Povezanost pretilosti i ekcema kod djece
24.02.2011.
Ljepota se krije u mrkvama i šljivama
(0) Komentiraj Ispiši Pošalji
Korisnici
Korisničko ime
Lozinka
Zaboravili ste lozinku >>
Registriraj se >>
 
INFO BOX
Impressum
Linkovi
Priznanja
Marketing
 
Forum
 
Recepti
 
Savjeti
 
Pitanja i odgovori
 
On-line ordinacija
 
Knjige
 
PARTNERI
PLIVAmed.net
Zdrava krava
MojDoktor.hr
Net.hr
Vaše zdravlje
Profil
Moderna vremena Info
Daosin.com
G.A.Z. d.o.o.
Poliderma
Zdravo mršavljenje
Sretno dijete
Nestlé Adriatic
www.dietpharm.hr
 
         
 
 
     
  Copyright © Vitaminoteka d.o.o. | Sva prava pridržana.