TRAŽILICA
  BRZI LINKOVI  
Home O nama Kontakt Forum
 
 
NEWSCENTER
 
Hrana
O hrani
Hrana i zdravlje
Znanost na tanjuru
Proizvodi
Dodaci prehrani
O suplementima
Suplementi i zdravlje
Proizvodi
Pića
Voda
Voćni sokovi
Čajevi
Proizvodi
 
Sport i rekreacija
 
Kutak za mame i bebe
 
Poremećaj prehrane
 
Oglasi
  Početna
29.06.2009
Fitoestrogenska enigma
Već duži niz godina, na spomen menopauze i perimenopauzalnih problema, velik broj žena kao prvu asocijaciju navodi soju. Kako se HNL (hormonsko nadomjesno liječenje) kroz niz studija pokazalo kao čimbenik rizika za dobivanje karcinoma dojke i maternice te bolesti krvnih žila, važnost na terapijskoj ljestvici sve više zauzimaju fitoestrogeni. Fitoestrogeni su biljne tvari koji nadomještaju humane estrogene, vežući se na njihove receptore i oponašajući njihovu funkciju. Najpoznatiji izvori fitoestrogena su soja, alfalfa, slanutak i još neki pripadnici obitelji sjemenki i grahorica.

Glavni oblik fitoestrogena su izoflavoni, a sojin izoflavonski trojac su: genistein, daidzein i glicitein, odnosno njihova aktivna aglikonska forma.

Osim originalnog oblika soje (klica, sjemenki, brašna, ljuskica) te fermentiranih oblika (miso, tempeh), suplementi soje sve više preplavljuju svjetsko tržište. No u toj „šumi“ proizvoda vrlo je lako izgubiti se, ali i precijeniti njihovu stvarnu vrijednost.

Prema nedavno objavljenoj studiji u časopisu Food Chemistry, većina ovih proizvoda nema uniformirane deklaracije koje bi navodile točne koncentracije aktivnih komponenata. I ne samo da ne postoje uniformirane deklaracije, nego su one u većine suplemenata netočne; studije su pokazale kako aktualni sadržaj izoflavona ne odgovara navedenom na deklaraciji! Isto tako, da bi ostvarili svoje terapijsko djelovanje u olakšavanju perimenopauzalnog sindroma, dnevna doza izoflavona trebala bi iznositi od 35-150 mg, a samo je polovica uzoraka analizirana u ovoj studiji zadovoljila taj uvjet.

Izvor: Food Chemistry 115 (2009) 1389–1392

Najčitaniji članci
07.02.2012.
Biometeorološka prognoza
06.02.2012.
Jelovnik u jaslicama
07.02.2012.
Oprezno sa špekom
06.02.2012.
Antikarcinogena svojstva ekstrakta sjemenki grožđa
08.02.2012.
Kofein utječe na razine estrogena
Vezani članci
25.04.2011.
Odrasli konzumiraju više fitonutrijenata od mladih
03.02.2011.
Sojini izoflavoni i karcinom dojke
24.01.2011.
Sojin protein značajnije snižava non-HDL kolesterol nego mliječni protein
13.12.2010.
O soji pobliže
16.11.2010.
Sojini izoflavoni mogu smanjiti rizik za karcinom dojke
(0) Komentiraj Ispiši Pošalji
Korisnici
Korisničko ime
Lozinka
Zaboravili ste lozinku >>
Registriraj se >>
 
INFO BOX
Impressum
Linkovi
Priznanja
Marketing
 
Forum
 
Recepti
 
Savjeti
 
Pitanja i odgovori
 
On-line ordinacija
 
Knjige
 
PARTNERI
PLIVAmed.net
Zdrava krava
MojDoktor.hr
Net.hr
Vaše zdravlje
Profil
Moderna vremena Info
Daosin.com
G.A.Z. d.o.o.
Poliderma
Zdravo mršavljenje
Sretno dijete
Nestlé Adriatic
www.dietpharm.hr
 
         
 
 
     
  Copyright © Vitaminoteka d.o.o. | Sva prava pridržana.