TRAŽILICA
  BRZI LINKOVI  
Home O nama Kontakt Forum
 
 
NEWSCENTER
 
Hrana
O hrani
Hrana i zdravlje
Znanost na tanjuru
Proizvodi
Dodaci prehrani
O suplementima
Suplementi i zdravlje
Proizvodi
Pića
Voda
Voćni sokovi
Čajevi
Proizvodi
Oglasi
 
 
Sport i rekreacija
 
Kutak za mame i bebe
 
Poremećaj prehrane
 
Oglasi
  Početna > Izdvajamo
19.03.2008
Prehranom protiv gihta
Giht se često naziva “bolest bogatih” jer se najčešće razvija kao posljedica prehrane bogate mesom i prevelike konzumacije alkohola. Ova bolest je vrsta artritisa koji se javlja u slučaju nakupljanja mokraćne (urične) kiseline u krvi, tkivima i urinu.. Mokraćna kiselina nastaje kao nusprodukt pri probavi određene hrane, stoga je giht usko vezan uz prehranu. Debljina i neprikladna prehrana mogu povećati rizik od razvoja gihta.

Hrana bogata purinima povećava razinu mokraćne kiseline u tijelu. Izbjegavanje uzimanja takve hrane rezultirati će smanjenjem razine mokraćne kiseline u organizmu te smanjenjem inteziteta simptoma kod osoba oboljelih od gihta.

Čimbenici koji mogu pogodovati razvoju bolesti su:

  • pretilost – mnoge osobe koje imaju giht imaju prekomjernu tjelesnu masu ili su pretile


  • alkohol- akutni napadi gihta često su rezultat pretjerivanja sa unosom alkohola


  • prehrambeni purini- konzumiranje hrane bogate purinima (meso, riba) može uzrokovati napadaj gihta


  • gladovanje ili niskokalorična prehrana – razina soli mokraćne kiseline u krvi može porasti kada se usljed gladovanja razgrađuju proteini u organizmu


  • bolesti bubrega – bilo koja bolest koja utječe na funkciju bubrega i izlučivanje viška mokraćne kiselina može uzrokovati giht


  • druge bolesti, primjerice leukemija, koje uzrokuju povećanu produkciju mokraćne kiseline


  • lijekovi- kemijske komponente koje smanjuju izlučivanje mokračne kiseline

  • Usvajanje pravilnih prehrambenih navika

    Sasvim je jasno da je giht bolest čijem razvoju uvelike pridonose neke životne navike, u najvećoj mjeri one prehrambene.
    Stoga se rizik od ove bolesti može maksimalno reducirati ukoliko se izvrši nekoliko jednostavnih promjena životnog stila. One uključuju:

    1. Gubitak suvišne tjelesne mase

    2. Izbjegavanje alkohola
    Alkoholna pića, posebice pivo, trebali bi se u potpunosti izbjegavati. Alkohol potiče lučenje vode iz organizma što uzrokuje koncentriranje mokraćne kiseline u preostaloj tjelesnoj tekućini, također, alkohol i sam potiče organizam na stvaranje mokraćne kiseline. Iz navedenih razloga, za osobe koje imaju problemam sa gihtom, alkohol se smatra otrovom.

    3. Izbjegavanje prejedanja, bogatih i mesnih obroka

    4. Izbjegavanje namirnica bogatih purinima (jetra, bubrezi, sardine, kavijar, jaja, mesno i mesni ekstrakti)

    5. Konzumiranje barem 6-8 čaša vode dnevno – voda pomaže bubrezima u lučenju suvišne mokraćne kiseline

    6. Ograničena konzumacija gaziranih napitaka i napitaka koji sadrže kofein

    Umjerenost u hrani i piću najbolje su rješenje za ublažavanje simptoma gihta.

    Prehrambene smjernice
    Masti i ulja

  • Pri pripravljenju jela dnevno koristite 2 žlice hladno prešanog visokokvalitetnog biljnog ulja (suncokretovog, maslinovog, uljane repe...)


  • Za potrebe pripravljanja jela ne koristite više od 2 žlice(10 g) grijanog ulja ili masnoća.


  • Dnevno ne konzumirajte više od 2 žlice maslaca ili margarina.


  • Izbjegavajte masne obroke u najvećoj mogućoj mjeri, ukoliko pak ne možete bez njih, ne konzumirajte ih više od 2 puta tjedno
  • Slatkiši

    Možete konzumirati slatkiše u umjerenim količinama. Ipak, imajte na umu mnogi slatkiši sadrže «skrivene» masnoće.

    Meso, jaja, riba

  • Ne konzumirajte više od jednog serviranja (80 – 120g) krtog mesa dnevno, 2-4 puta tjedno


  • Piletinu jedite bez kožice, kožica sadrži najviše purina.


  • Izbjegavajte mesne prerađevine.


  • Konzumirajte 1 –3 serviranja (100-120 g) ribe tjedno, prethodno uklonite kožicu.


  • U potpunosti izbacite školjke i prerađenu ribu, bubrege, mozak te jetru.


  • Ne konzumirajte više od 1-3 jaja tjedno.


  • Grahorice

    Konzumirajte jedno serviranje tjedno

    Mlijeko i mliječni proizvodi

    Dnevno konzumirajte 2-3 serviranja mlijeka ili mliječnih proizvoda

    Žitarice, proizvodi od žitarica, krumpiri

    Dnevno konzumirajte barem 3 serviranja bogata ugljikohidratima, prednost dajte cjelovitim žitaricama i proizvodima od cjelovitih žitarica.
    Voće i povrće

    Konzumirajte najmanje 2-3 serviranja voća i 3-4 serviranja povrća dnevno – prednost dajte svježim plodovima

    Napitci

    Unosite dosta tekućine (2-3 litre, odnosno 8-12 čaša). Neka to budu nezaslađeni, negazirani, bezalkoholni napitci

    Alkoholna pića

    Izbacite u potpunosti

    Prehrambene smjernice kreirane su za «prosječnu» odraslu osobu, koja ima «uobičajene» potrebe za nutrijentima i energetskim unosom. Za osobe čije su potrebe povećane, smanjene, i sl., primjerice adolescente, sportaše, starije osobe, smjernice je potrebno redefinirati.

    Najčitaniji članci
    22.04.2014.
    Biometeorološka prognoza
    22.04.2014.
    Top 5 čajeva za mršavljenje i čišćenje
    18.04.2014.
    Nova saznanja povezana uz osteoartritis
    21.04.2014.
    Leguminoze potencijalno rješenje visokom kolesterolu
    22.04.2014.
    Promjene na kosi koje ukazuju na zdravstvene komplikacije
    (0) Komentiraj Ispiši Pošalji
    Korisnici
    Korisničko ime
    Lozinka
    Zaboravili ste lozinku >>
    Registriraj se >>
     
    INFO BOX
    Impressum
    Linkovi
    Priznanja
    Marketing
     
    Forum
     
    Recepti
     
    Savjeti
     
    Pitanja i odgovori
     
    On-line ordinacija
     
    Knjige
     
    PARTNERI
    PLIVAmed.net
    Zdrava krava
    MojDoktor.hr
    Net.hr
    Vaše zdravlje
    Profil
    Moderna vremena Info
    Daosin.com
    G.A.Z. d.o.o.
    Poliderma
    Zdravo mršavljenje
    Sretno dijete
    Nestlé Adriatic
    www.dietpharm.hr
     
             
     
     
         
      Copyright © Vitaminoteka d.o.o. | Sva prava pridržana.