TRAŽILICA
  BRZI LINKOVI  
Home O nama Kontakt Forum
 
 
NEWSCENTER
 
Hrana
O hrani
Hrana i zdravlje
Znanost na tanjuru
Proizvodi
Dodaci prehrani
O suplementima
Suplementi i zdravlje
Proizvodi
Pića
Voda
Voćni sokovi
Čajevi
Proizvodi
Oglasi
 
 
Sport i rekreacija
 
Kutak za mame i bebe
 
Poremećaj prehrane
 
Oglasi
  Početna > Izdvajamo
19.03.2008
Prehranom protiv gihta
Giht se često naziva “bolest bogatih” jer se najčešće razvija kao posljedica prehrane bogate mesom i prevelike konzumacije alkohola. Ova bolest je vrsta artritisa koji se javlja u slučaju nakupljanja mokraćne (urične) kiseline u krvi, tkivima i urinu.. Mokraćna kiselina nastaje kao nusprodukt pri probavi određene hrane, stoga je giht usko vezan uz prehranu. Debljina i neprikladna prehrana mogu povećati rizik od razvoja gihta.

Hrana bogata purinima povećava razinu mokraćne kiseline u tijelu. Izbjegavanje uzimanja takve hrane rezultirati će smanjenjem razine mokraćne kiseline u organizmu te smanjenjem inteziteta simptoma kod osoba oboljelih od gihta.

Čimbenici koji mogu pogodovati razvoju bolesti su:

  • pretilost – mnoge osobe koje imaju giht imaju prekomjernu tjelesnu masu ili su pretile


  • alkohol- akutni napadi gihta često su rezultat pretjerivanja sa unosom alkohola


  • prehrambeni purini- konzumiranje hrane bogate purinima (meso, riba) može uzrokovati napadaj gihta


  • gladovanje ili niskokalorična prehrana – razina soli mokraćne kiseline u krvi može porasti kada se usljed gladovanja razgrađuju proteini u organizmu


  • bolesti bubrega – bilo koja bolest koja utječe na funkciju bubrega i izlučivanje viška mokraćne kiselina može uzrokovati giht


  • druge bolesti, primjerice leukemija, koje uzrokuju povećanu produkciju mokraćne kiseline


  • lijekovi- kemijske komponente koje smanjuju izlučivanje mokračne kiseline

  • Usvajanje pravilnih prehrambenih navika

    Sasvim je jasno da je giht bolest čijem razvoju uvelike pridonose neke životne navike, u najvećoj mjeri one prehrambene.
    Stoga se rizik od ove bolesti može maksimalno reducirati ukoliko se izvrši nekoliko jednostavnih promjena životnog stila. One uključuju:

    1. Gubitak suvišne tjelesne mase

    2. Izbjegavanje alkohola
    Alkoholna pića, posebice pivo, trebali bi se u potpunosti izbjegavati. Alkohol potiče lučenje vode iz organizma što uzrokuje koncentriranje mokraćne kiseline u preostaloj tjelesnoj tekućini, također, alkohol i sam potiče organizam na stvaranje mokraćne kiseline. Iz navedenih razloga, za osobe koje imaju problemam sa gihtom, alkohol se smatra otrovom.

    3. Izbjegavanje prejedanja, bogatih i mesnih obroka

    4. Izbjegavanje namirnica bogatih purinima (jetra, bubrezi, sardine, kavijar, jaja, mesno i mesni ekstrakti)

    5. Konzumiranje barem 6-8 čaša vode dnevno – voda pomaže bubrezima u lučenju suvišne mokraćne kiseline

    6. Ograničena konzumacija gaziranih napitaka i napitaka koji sadrže kofein

    Umjerenost u hrani i piću najbolje su rješenje za ublažavanje simptoma gihta.

    Prehrambene smjernice
    Masti i ulja

  • Pri pripravljenju jela dnevno koristite 2 žlice hladno prešanog visokokvalitetnog biljnog ulja (suncokretovog, maslinovog, uljane repe...)


  • Za potrebe pripravljanja jela ne koristite više od 2 žlice(10 g) grijanog ulja ili masnoća.


  • Dnevno ne konzumirajte više od 2 žlice maslaca ili margarina.


  • Izbjegavajte masne obroke u najvećoj mogućoj mjeri, ukoliko pak ne možete bez njih, ne konzumirajte ih više od 2 puta tjedno
  • Slatkiši

    Možete konzumirati slatkiše u umjerenim količinama. Ipak, imajte na umu mnogi slatkiši sadrže «skrivene» masnoće.

    Meso, jaja, riba

  • Ne konzumirajte više od jednog serviranja (80 – 120g) krtog mesa dnevno, 2-4 puta tjedno


  • Piletinu jedite bez kožice, kožica sadrži najviše purina.


  • Izbjegavajte mesne prerađevine.


  • Konzumirajte 1 –3 serviranja (100-120 g) ribe tjedno, prethodno uklonite kožicu.


  • U potpunosti izbacite školjke i prerađenu ribu, bubrege, mozak te jetru.


  • Ne konzumirajte više od 1-3 jaja tjedno.


  • Grahorice

    Konzumirajte jedno serviranje tjedno

    Mlijeko i mliječni proizvodi

    Dnevno konzumirajte 2-3 serviranja mlijeka ili mliječnih proizvoda

    Žitarice, proizvodi od žitarica, krumpiri

    Dnevno konzumirajte barem 3 serviranja bogata ugljikohidratima, prednost dajte cjelovitim žitaricama i proizvodima od cjelovitih žitarica.
    Voće i povrće

    Konzumirajte najmanje 2-3 serviranja voća i 3-4 serviranja povrća dnevno – prednost dajte svježim plodovima

    Napitci

    Unosite dosta tekućine (2-3 litre, odnosno 8-12 čaša). Neka to budu nezaslađeni, negazirani, bezalkoholni napitci

    Alkoholna pića

    Izbacite u potpunosti

    Prehrambene smjernice kreirane su za «prosječnu» odraslu osobu, koja ima «uobičajene» potrebe za nutrijentima i energetskim unosom. Za osobe čije su potrebe povećane, smanjene, i sl., primjerice adolescente, sportaše, starije osobe, smjernice je potrebno redefinirati.

    Najčitaniji članci
    14.08.2014.
    Riblje ulje kao pomoć kod demencije
    15.08.2014.
    Je li „pet na dan“ dovoljno?
    18.08.2014.
    Mediteranska prehrana, kognitivno propadanje i rasna pripadnost
    18.08.2014.
    Kada vrućina uništi tek
    19.08.2014.
    Rezistentni škrob može smanjiti rizik od kolorektalnog karcinoma
    (0) Komentiraj Ispiši Pošalji
    Korisnici
    Korisničko ime
    Lozinka
    Zaboravili ste lozinku >>
    Registriraj se >>
     
    INFO BOX
    Impressum
    Linkovi
    Priznanja
    Marketing
     
    Forum
     
    Recepti
     
    Savjeti
     
    Pitanja i odgovori
     
    On-line ordinacija
     
    Knjige
     
    PARTNERI
    PLIVAmed.net
    Zdrava krava
    MojDoktor.hr
    Net.hr
    Vaše zdravlje
    Profil
    Moderna vremena Info
    Daosin.com
    G.A.Z. d.o.o.
    Poliderma
    Zdravo mršavljenje
    Sretno dijete
    Nestlé Adriatic
    www.dietpharm.hr
     
             
     
     
         
      Copyright © Vitaminoteka d.o.o. | Sva prava pridržana.