Prehrana za reumatoidni artritis
Reumatoidni artritis je bolna autoimuna bolest. Iz nepoznatih razloga tijelo napada svoje vlastito tkivo i rezultat je ozbiljna upala.
Postoje brojni navodi kako specifična prehrana ili pojedine namirnice pomažu ili liječe reumatoidni artritis.
Ideja kako postoji jednostavno rješenje za ovo oboljenje je vrlo privlačna, ali znanstvena istraživanja još uvijek ne nude konačan odgovor.
Čini se da pomaže ne prestroga vegetarijanska prehrana, Mediteranska prehrana, maslinovo ulje i dosta se čuje o povoljnom utjecaju konzumiranja trešnji. Ugledni časopisi kao Journal of Nutrition sadrže rezultate obogaćivanja prehrane trešnjama što je povoljno utjecalo na pokazatelje procesa upale koji su se smanjili za oko 20 %. Pored samog voća, čini se da je koristan i voćni sok.
Kad je riječ o prehrani i reumatoidnom artritisu, vrlo je važan individualan pristup i specifična namirnica, u ovom slučaju trešnje, nekima pomažu, a nekima ne.
|
Stručnjaci preporučuju prehranu s obiljem voća, povrća, namirnica bogatih kalcijem, proteine iz mršavog mesa, obilje tekućine i unos energije koji će osigurati poželjnu tjelesnu masu.
Istraživanja o korisnim učincima trešnji još traju i još uvijek nema konačnog odgovora na pitanje da li i kako trešnje pomažu u smanjenju simptoma reumatoidnog artritisa.
Izvor: Journal Of The American Dietetic Association
|
|
|