TRAŽILICA
  BRZI LINKOVI  
Home O nama Kontakt Forum
 
 
NEWSCENTER
 
Hrana
O hrani
Hrana i zdravlje
Znanost na tanjuru
Proizvodi
Dodaci prehrani
O suplementima
Suplementi i zdravlje
Proizvodi
Pića
Voda
Voćni sokovi
Čajevi
Proizvodi
 
Sport i rekreacija
 
Bio kutak
 
Kutak za mame i bebe
 
Poremećaj prehrane
 
Oglasi
  Početna
19.10.2006
Ima li koristi od uzimanja multivitamina?
Iako se multivitaminski pripravci često smatraju tek dobrim marketinškim trikom, postoje dobro postavljena istraživanja koja ukazuju na jasnu korist ovih pripravaka. Štoviše, prijedlog redizajnirane piramide pravilne prehrane uključuje i dnevni multivitaminsko-mineralni nadomjestak kao korisnu prevenciju potencijalnih prehrambenih propusta (1). Dobar dodatak prehrani koji sadrži sve potrebne nutrijente u adekvatnim dozama korisna je pomoć kod prevencije nedostataka i optimiranja prehrane, a istraživanja su pokazala da najviše koristi kroničnim bolesnicima i osobama starije dobi.

Prije tri godine, u časopisu « Nutrition » objavljena je studija koja je imala za cilj utvrditi učinkovitost vitaminsko-mineralnog dodatka prehrani koji je sadržavao 24 komponente u povišenim dozama. Istraživači su ispitali razne parametre kod 150 sudionika studije. Nakon 12 odnosno 24 tjedna uzimanja pripravka mjerene su im koncentracije odabranih vitamina i minerala, homocisteina, te pokazatelji oksidacije LDL – kolesterola u krvi. Glavni zaključci studije su da su nakon 12 i 24 tjedna uzimanja suplementa dokazane povišene razine vitamina B6, B12, C, E, folata i beta – karotena. Posljedično tome, dokazana je snižena razina homocisteina i smanjena oksidacija LDL-a (2).

Studije koje proučavaju djelovanje vitamina E na oksidaciju LDL-a nemaju uvijek suglasne rezultate, no postoje indicije za razmatranje ove sposobnosti kombinacije vitamina C i E.

Druga randomizirana kontrolirana klinička studija pokazala je da su ispitanici oboljeli od dijabetesa tip 2 koji su redovito uzimali multivitaminsko – mineralni dodatak prehrani imali znatno manju učestalost infekcija u odnosu na kontrolnu skupinu (3).
Smanjena učestalost infekcija i pospješenje kognitivne funkcije dokazano je studijama provedenim na osobama starije dobi koje su redovito uzimale multivitaminsko-mineralne pripravke (4).

Budući da rezultati studija nisu uvijek suglasni, potrebno je provesti veće kliničke pokuse kako bi se moglo pouzdano govoriti o ciljanih učincima ovih dodataka.

Dr. sc. Darija Vranešić, dipl.ing.

Literatura:
1. J. M. Kinney, (2005) Challenges to rebuilding the US food pyramid. Curr Opin Clin Nutr Metab Care 8: 1-7
2. C. Earnest, K. H. Cooper, A. Marks T. L. Mitchell, (2002) Efficacy of a complex multivitamin supplement. Nutrition 18: 738-742
3. T. A. Barringer, J. K. Kirk, A. C. Santaniello, K. L. Foley R. Michielutte, (2003) Effect of a multivitamin and mineral supplement on infection and quality of life. A randomized, double-blind, placebo-controlled trial. Ann Intern Med 138: 365-371
4. R. K. Chandra, (2001) Effect of vitamin and trace-element supplementation on cognitive function in elderly subjects. Nutrition 17: 709-712

Najčitaniji članci
27.07.2010.
Zaštitite krvne žile čajem na vrijeme
26.07.2010.
Top 7 namirnica za ljeto
25.07.2010.
Kurkumin za bolju memoriju
26.07.2010.
Riba i školjke čuvaju oči
28.07.2010.
Crveno meso povezano s višim rizikom od dijabetesa
Vezani članci
22.07.2010.
Vitamin rezistentna preeklampsija
21.07.2010.
B - kompleks za sretnu starost
17.07.2010.
Veći unos vitamina E smanjuje rizik za demenciju
15.07.2010.
Vitamini C i E štite od osteoporoze
09.07.2010.
Vitamin E smanjuje rizik od Alzheimerove bolesti
Vezane rasprave
09.02.09  Vitamini.h
Bebe i vitamin D
(0) Komentiraj Ispiši Pošalji
Korisnici
Korisničko ime
Lozinka
Zaboravili ste lozinku >>
Registriraj se >>
 
INFO BOX
Impressum
Linkovi
Priznanja
Marketing
 
Forum
 
Recepti
 
Savjeti
 
Pitanja i odgovori
 
On-line ordinacija
 
Knjige
 
Product report
 
PARTNERI
PLIVAmed.net
Zdrava krava
MojDoktor.hr
Net.hr
Vaše zdravlje
Profil
Moderna vremena Info
Daosin.com
G.A.Z. d.o.o.
Poliderma
Zdravo mršavljenje
Sretno dijete
Nestlé Adriatic
www.dietpharm.hr
 
         
 
 
     
  Copyright © Vitaminoteka d.o.o. | Sva prava pridržana.