Datum objave: 27. 05. 2016.

U posljednje vrijeme promicatelji pravilne prehrane sve češće pozivaju restorane, menze, kantine i druge opskrbljivače hranom na snižavanje cijena povrća i uravnoteženih jela kako bi se potrošače potaknulo na zdraviju prehranu. Međutim, novo istraživanje stručnjaka s američkog Sveučilišta Cornell pokazalo je da bi bolja strategija možda bila uvesti male poticaje kao nagradu za uravnoteženi prehrambeni izbor.

U istraživanju su sudjelovali potrošači koji su bili podijeljeni u dvije skupine – jedna je za odabir ciljanog jela dobila 50 bodova na bodovnoj kartici koji su bili ekvivalent 50 centi popusta pri budućoj kupnji, dok je drugoj pri odabiru ciljanog jela odmah dan popust od 50 centi. Ciljana jela bila su ili uravnotežena ili neuravnotežena, a ispitanicima su ispitane i opće prehrambene navike.

Rezultati su pokazali da su ispitanici s lošim prehrambenim navikama i oni s prekomjernom tjelesnom masom imali znatno veće koristi od poticaja u obliku sakupljanja bodova na bodovnoj kartici nego sniženja cijene jela. Što se tiče ispitanika s poželjnim prehrambenim navikama, primijećeno je da će prije odabrati neuravnoteženu opciju ukoliko im je ona ponuđena s manjom cijenom.

Autori istraživanja naveli su kako je poticanje na pravilnu prehranu u obliku nagrađivanja potrošačkim bodovima korisno i za potrošače i za prodavače. Potrošačima se na taj način očito bolje naglašava ponekad „neopipljiva“ važnost zdravih prehrambenih navika, a prodavačima pomaže u marketingu i boljem brandiranju ponude.

Izvor: Cornell Hospitality Quarterly

Pošalji prijatelju na email
Ključne riječi: pravilna prehrana,

Komentari