Datum objave: 04. 12. 2015.

Poznato je da je redovito doručkovanje povezano s boljim općim zdravljem te boljom koncentracijom i kognitivnim sposobnostima školske djece. Međutim, istraživanja veze između doručka i konkretnog školskog uspjeha do sada nisu polučila jasne zaključke. Zato je skupina britanskih znanstvenika odlučila detaljnije ispitati povezanost „najvažnijeg obroka u danu“ i postignuća u školi.

U istraživanju je sudjelovalo oko 5 000 djece dobi 9-11 godina koja su detaljno izvijestila istraživače o sastavu svog doručka na dan istraživanja, kao i o prehrambenom unosu prethodnog dana. Nakon prikupljanja podataka o prehrani, ovim ispitanicima je tijekom narednih 6-18 mjeseci praćen školski uspjeh.

Rezultati su pokazali da je nadprosječan školski uspjeh bio dva puta češći među ispitanicima koji su doručkovali, u usporedbi s onima koji su ovaj obrok preskakali. Također, s boljim uspjehom povezanom se pokazala i bolja opća kvaliteta prehrane.

Suprotno mišljenju da slatkiši ujutro „daju energiju za naporan dan“ i tako pomažu školarcima, konzumacija ovih prehrambenih proizvoda, kao i grickalica i ostale „nezdrave“ hrane, nije se pokazala povezanom sa školskim uspjehom.

Autori istraživanja zaključili su kako rezultati govore u prilog redovitoj konzumaciji doručka koji bi se, idealno, trebao sastojati od hrane s niskim glikemijskim indeksom budući da ona doprinosi stabilnoj opskrbi energijom tijekom prijepodneva.

Izvor: Public Health Nutrition

Pošalji prijatelju na email

Komentari