Datum objave: 20. 05. 2015.

U novoj meta-analizi objavljenoj u časopisu Social Influence, primijećeno je da društveni učinak poznat kao „modeliranje“, navodi ljude da kada jedu u društvu osoba koje unose manje količine hrane, i sami konzumiraju manje hrane nego što bi konzumirali da jedu sami.

U analizi su obrađeni rezultati 38 istraživanja koja su mjerila unos hrane u različitim okolnostima, pa je tako ovaj učinak primijećen i kod konzumacije „zdravih“ i „nezdravih“ grickalica, kao i kod punih obroka, pa čak i u situacijama kada su ispitanici cijeli prethodni dan bili lišeni hrane.

Zapaženo je i da konzumacija hrane s osobama koje jedu više, također može utjecati na povećanje unosa. No, ovaj povećavajući učinak pokazao se nešto slabijim od suzdržavajućeg učinka.

Navedeni učinci pokazali su se prisutnima već i kod djece, a zamijećeno je da su im žene nešto podložnije. Nadalje, pojava „oponašanja“ bližnjih s kojima jedemo, pokazala se neovisnom o tjelesnoj masi ispitanika.

Autori su zaključili kako vanjska okolina može snažno utjecati na unos hrane ljudi. Naveli su da pojedinci vlastite unutarnje znakove poput osjećaja gladi i sitosti, često doživljavaju nepouzdanima te prema primjeru osoba oko sebe određuju koliko bi hrane trebali pojesti.

Pošalji prijatelju na email
Ključne riječi: Debljina i mršavljenje, vitkost,

Komentari