Datum objave: 19. 05. 2015.

Novo istraživanje stručnjaka s američkog Sveučilišta Cornell pokazalo je da je za povećanje konzumacije poželjne, uravnotežene hrane bitno da ona bude „dostupna, primamljiva i uobičajena“.

Do ovog zaključka autori su došli analizom podataka prikupljenih u 112 prethodnih istraživanja, koji su pokazali da osobe češće posežu za „zdravom“ hranom ako je ona u restoranu, kantini, trgovini ili kod kuće smještena na vidljivo i dostupno mjesto, ako izgleda primamljivo ili nosi privlačno ime te ako je prezentirana kao uobičajeni, standardni, očiti izbor. Primjerice, ako je voće posluženo u atraktivnoj zdjeli, na vidljivom i prikladnom mjestu, spremno za konzumaciju, veća je vjerojatnost da će biti pojedeno nego ako je smješteno u pretincu na dnu hladnjaka.

Ova saznanja autori su saželi kao „C.A.N. pristup zdravom jedenju“, prema kojem je za donošenje poželjnih prehrambenih izbora, bitno da uravnotežena hrana bude dostupna – Convenient, primamljiva – Attractive, i da bude prezentirana kao uobičajeni, normalni izbor – Normal.

Zaključno, autori su naveli da kada se ova tri principa uzmu u obzir, mogu pomoći u osmišljavanju mnogih rješenja koja će potaknuti pojedince na zdraviju prehranu, bilo kod kuće ili, primjerice, u školskoj kantini.

Izvor: Psychology & Marketing

Pošalji prijatelju na email

Komentari