Datum objave: 14. 05. 2015.

Poznato je da u trgovinu nije preporučljivo ići „praznog želuca“, no što bi trebalo pojesti prije odlaska u kupnju? Prema novom radu objavljenom u časopisu Psychology & Marketing, bilo bi poželjno pojesti „zdravi“ međuobrok jer on potiče kupnju niskokaloričnih proizvoda, poput voća i povrća.

U radu su prikazani rezultati triju istraživanja. U prvom istraživanju, 120 ispitanika je prije kupnje trebalo pojesti ili jabuku ili kekse ili im nije bila ponuđena nikakva hrana, a analiza potrošačke košarice pokazala je da su ispitanici koji su pojeli jabuku, u usporedbi s ostalima, kupili 25-28 % više voća i povrća.

U drugom istraživanju, 56 ispitanika je nakon konzumacije jabuke ili keksa, zatraženo da zamisle da su u nabavci hrane. Na izbor im je dano 20 parova proizvoda, a od svakog para trebali su se odlučiti za jedan proizvod. Svaki par sadržavao je jedan visokokalorični i jedan niskokalorični prehrambeni proizvod, a primijećeno je da su ispitanici koji su pojeli jabuku, češće odabirali niskokaloričnu opciju.

Treće istraživanje s 59 ispitanika, pokazalo je da na odabir tijekom kupnje više utječe doživljaj uravnoteženosti hrane koju su ispitanici netom prije konzumirali, a ne njena prava hranjiva vrijednost. U ovom istraživanju, ispitanici su prije virtualne kupnje trebali konzumirati istu hranu – čokoladno mlijeko, s razlikom da je jednoj skupini ono bilo ponuđeno kao „zdravo, hranjivo čokoladno mlijeko“, dok je drugoj bilo prezentirano kao „bogato, izdašno čokoladno mlijeko“. Rezultati su pokazali da su ispitanici koji su popili čokoladno mlijeko označeno kao zdravo i hranjivo, odabrali više poželjne, niskokalorične hrane.

Pošalji prijatelju na email

Komentari